teknikpanik och annat tjafs

Jag har en känsla av att stärvade tekniska prylar smittar av sig. Först gav mp3-spelaren upp, sedan blev telefonen knäpp, sedan slutade scannern/printern fungera, sen dog min älskade dator, idag dog en av mina kameror och nu krånglar hälften av funktionerna på den här datorn också (bl.a. går det inte att överföra bilder till datorn från kameror, vilket suger smått). Allt detta inom ett par månader, hur är det möjligt?! Nu lever jag som någon stenåldersmänniska med brevduvor och uppslagsverk som mina käraste faciliteter.



I övrigt har den här dagen varit ganska usel. Efter att ha chillat i mera än 8 veckor var det bara att ta sig i kragen och sätta sig i skolbänken idag igen, suck. Hissan skall väl gå bra, men matte.. orkar iiiiint. Dagen har också bestått av allt för lite socialt umgänge, allt för lite skratt och allt för lite solljus. Allt för mycket hosta, allt för lite sommarjobb (=inget alls), allt för tomma köksskåp och alldeles för många bantningstips och dieter (som jag nog ändå skall testa, bara för att kunna stå där som ett skelett sen och liksom bara in your face, bitch)

Förtydligande tillagt senare: så kallad utbildad vårdpersonal vis denna stads underbara sjuk- och hälsovård har alltså gett mig en massa råd om hur jag skall bli smal. Igen. Jag är tydligen väldigt fet så som det tjatas. Idag fick jag även en trevlig liten diet med tillägget: du kan träna hur mycket som helst om du äter så här. ÖÖÖÖH. Att äta enligt den där dieten ger inte ens --- nej jag orkar inte börja tjafsa. Lika bra att göra som dom vill och bli smal. Hmm.




Men jag är ändå rätt glad :)

/Sussu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0